torsdag, december 01, 2011

Enkla julkort

När jag var på julpyssel träffen gjorde jag några enkla julkort.

På en utmaning skulle man göra ett alster och inspireras av advent. Jag gjorde denna adventsljusstake. Vekarna är band som jag limmat på ljusen och det första ljuset är det glitterlim i guld på.



En annan utmaning var att göra ett kort med en sån här gran i origami.



Sen gjorde jag ett julkort utav spillbitar som jag fick över när jag gjorde en layout på min pappa som mekar med en skoter.


Jag gillade verkligen snöflinge stansen från MS som vi fick i julklapp av vår scrapförening High Coast Scrap. Den använde jag på nästan alla alster jag gjorde under julpyssel träffen. Fniss!

Ha en bra vecka!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

7 kommentarer:

Lisan sa...

superfina julkort, oj vad jag försökte få tag i dig här och hjälpa dig med problemet du hade. Jag kunde inte få iväg mina kommentarer. Ser nu att det har löst sig för dig. Kramis Lisan

Petra sa...

Enkelt är fint min vän! Ja du, den snöflingediesen skulle jag också vilja ha.
Ha det gott.
Kram
Petra

Lena sa...

Jättefina kort du har gjort. Den snöflingan är jättefin. Så den förstår jag du vill använda mycket. Ha en bra helg. Kram Lena

Lisan sa...

Skänt att det löste sig för dig. Ha en go helg, kramis Lisan i Skåne som det regnar i

Angelica sa...

Fint med att adventskort!!
Granen är supermysig...
Ha det!

smuulan sa...

Hej gumman, lika fina kort som alltid!
Kram!

Lene sa...

hej vännen!
Va duktig du var, inte bara prat alltså!
Snygga kort, gillar det sista jättemycket!
Kram lene