lördag, september 29, 2012

Livets gång

För några veckor sen beställde en arbetskamrat ett kort av mig. En av hennes släktingar skulle gifta sig, Jag gjorde då ett kort med en rolig vikning. Ni har sett vikningen förut. Men korten är lite olika ändå. Tyvärr är bilderna lite dåliga. Jag borde köpa mig en ny kamera.



Papperen är sommarkollektionen 2012 från Maja design. Jag använde ju detta papper på korsetten i inlägget under också. Jag gillar dessa papper massor! :) Jag har använt en die från Spellbinders. Motivet på dien är ett dansande bröllopspar. Motivstämpeln köpte jag av en tjej på facebook. Jag limmade dit blommor i blått och rosa med limpistolen. De silvriga hörnen har jag fått av en vän. Tack vännen, du vet vem du är!



När man fäller upp halva framsidan så ser det ut så här. Även denna motivstämpel har jag köpt på facebook. Jag tror det är en gammal stämpel från Panduro. På höger sida har jag skrivit namnen på bröllopsparet och datum för vigseln.


Här är kortet helt utviket. På höger sida om motivstämpeln har jag skrivit en hälsning. På den utvikta delen längst fram finns en ficka. I den fickan ligger en tag, Beställaren ville skriva nåt eget på tagen så jag lämnade den tom.

För några dagar sen kom samma beställare till mig och ville köpa ett kort. Denna gång var det till en begravning. En äldre släkting till henne hade gått bort. 



Papperet hade jag i mina gömmor. Jag vet inte vilken tillverkare det är. Motivstämpeln har Carina Wiklund tecknat. Hon har sina stämplar bl a hos Pysselmyran. Textstämpeln kommer från en nedlagd webbutik. Die cuten har jag fått av en bloggvän. Tack Gertrud! Jag har även använt rosa spets och rosa och bruna blommor.

Det kändes tråkigt att göra ett begravningskort. Men jag antar att detta är livets gång. Nån föds, nån gifter sig och nån dör.

Ha en fortsatt trevlig helg och ta vara på livet!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

3 kommentarer:

Margareta sa...

Jättefina kort båda två! Så fina papper och lämpliga stämplar för varje tillfälle!!
Vikningen var ju också lite extra på det övre kortet!!!

Ja, det är ju , som du skriver, så livet är - någon ds, någon gifter sig och någon dör. Alltihop tillhör ju livet på jorden. , t o m att dö.
Det finns de som säger att livet är en sexuellt överförd sjukdom som ofelbart leder till döden ;-)

Ha det gott (trots allt!) Kram!!

Åsa sa...

Himmel så vackert bröllopskort och likaså korsetten med papperna här nere! ♥ WOW! ♥
Och begravningskortet är så fint. Håller med dig att det är sorgligt men som du skriver så är det ju livets gång.
Hoppas så kunna hälsa på oftare nu så att jag kan vara tillbaka i underbara pysselvärlden! Är första bloggrundan på evigheter och njuter av allt vackert som skapats. Duktig du är vännen! ♥
Hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Lene sa...

Så fina kort du gjort vännen!
Kram Lene