söndag, november 20, 2011

Julekram

Här har det snöat inatt! Det låg ett tunt täcke av snö på marken när jag vaknade. SMHI hade ju lovat att vi skulle få snö och den här gången hade de rätt. Det snöade här på förmiddagen med. Men nu är kl 13.40 och all snö är borta. Synd att den åkte bort. :( Men nu vet vi ju att snön är på gång. :)

På julpyssel träffen fick vi ju en skiss att utgå ifrån. Julkortet som jag gjorde efter den skissen ser ni i inlägget här under. Där finns även skissen. Jag gjorde även en layout efter den skissen. Den visar jag i detta inlägget.


Julen 2009 firade jag och mina föräldrar jul hos min systers svärföräldrar. Jag gav Tyra en julekram och syrran passade på att fota oss. Tyra är 9 månader på detta kort. För er som inte vet så är Tyra min systerdotter. Min syster och hennes familj bor i Stockholm.

Jag har använt Pion Designs vackra papper I väntan på tomten. Julstjärnorna har jag gjort själv av en retro stans. Vi fick ju en snöflingestans från MS i julklapp av föreningen. Jag tror jag använde den på alla mina alster som jag gjorde på julpyssel träffen. Hihi!

Ha en fortsatt trevlig söndag!
Tack för besöket!
kramis Pernilla



9 kommentarer:

Gertrud sa...

Vilken mysig kram Tyra får av moster. En jättefin LO och ett gott minne. Snyggt papper du har valt, kram Gertrud

Lena sa...

Wow, vilken vacker LO du har gjort. Det riktigt "osar" värme om den. Pappret är så snyggt med. Ha det gott. Kram Lena

Anna sa...

Åh, så fint :)
Kramis

Lena sa...

Så fin Lo! Julstjärnorna passar jättebra in!

Kram Lena

Unknown sa...

Ett jätte fint LO
Kram Elin

Margareta sa...

Ljuvligt!! Härlig LO och vackra papper ochdekorationer!
Ha en skön vecka! Kram!!

Lisan sa...

läcker Lo du har. Visst är dom små liven goa att krama riktigt. Förstår att ni hade lite julmys. Ååh så mysigt med snö med. Ja den kommer nog till Skåne tids nog med. Kramis från Lisan

Lene sa...

hej vännen!
Så underbar LO! Man riktigt känner hur mycket du tycker om lilltösen!
Snö, usch det får Ni gärna ha, men visst är det vackert!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Pernilla vännen:)

Å vilket underbart foto och Lo super snygg:) Älskar dom papper som du använt dig av dom är såååå snygga :)

Är så GLAD över dina rader hos mig om mina nåldynor så himla gulligt och snällt av dig:)

Ha en underbar torsdag och helg som kommer och önskar dig allt det bästa:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)