måndag, juni 07, 2010

Kvitter, kvitter i försommaren

Jag och min vän Sussie var ju på en scrapträff i lördags som vår förening High Coast Scrap hade ordnat. Det var så kul!!! :) Det hela pågick kl 10 - 23 med avbrott för lunch, middag och fika. Vi fick kycklingsallad till lunch och Moussaka till middag. Smarrigt! Där var också supergott fika som medlemmar hade bakat.

Där var tre utmaningar som man kunde vara med på. Jag var med på två stycken. Där var också demos. En var hur man gör ett plånbokskort och ett var hur man gör askar med hjälp av ett verktyg. Nu kommer jag inte i håg vad det där verktyget hette. Typiskt! Där var också en workshop. Vi skulle göra en fågelholk.




Här är mitt resultat av den workshopen. Vi fick ett dubbelsidigt papper var. På ena sidan var det kopierat en mall av en fågelholk. Det var lite knivigt att klistra ihop. Men till slut efter många om och men så fick jag till slut ihop fågelholken. Jag dekorerade lite med blommor, en sittpinne, band och så fjädrar. Det ska se ut som om fågeln sitter där inne med stjärten vänd utåt.



En enkelt dekorerad fågelholk. Nu står den på en hylla i vardagsrummet. Mallen till fågelholken och mallen till plånbokskortet hittar ni på High Coast Scraps hemsida. Verktyget hette visst Ultimate Pro. Det finns fina foton på allt på hemsidan.

Tack för sällskapet Sussie!


Free Signature Generator
Free Signature Generator

4 kommentarer:

Petra sa...

Så roligt att höra att ni hade sååå trevligt. Kul. Och en så fin fågelholk du gjort. Plånbokskort är också superkul att göra. Ska bli lite sämre väder här ett tag nu så kanske man kan pyssla lite.
Ha det gott.
Kram
Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vad kul att du/ ni har varit i väg på träff och haft så trevligt:) Skulle vara så kul att både träffa dig, Sussi, Lena BE, Lena ja och alla andra trevliga blogg vänner någon gång det skulle vara en riktig super träff det:) Fågelholken du har gjort är super snygg tycker du ska vara så himla nöjd med den:) Ha en underbar måndag och vecka och var rädd om dig! Kramar från lilla vännen Inger:)

Lene sa...

hej vännen!
Jättesnygg, om man skulle testa att göra en sån! Kul att träffas så där.
Jag har varit på studentfest och så har jag jobbat också denna helg, så något pyssel eller annat har jag inte hunnit med... har ont i huvudet som jag ska försöka ta hand om idag!
Ha en skön dag min vän!
Kram lene

Busan sa...

WOW vad fin fågelholk du har gjort och visst ser det ut som att fågeln sitter med stjärten ut - jätteläckert!!!! Låter som en toppendag med pyssel och god mat och så underbart sällskap på det. *hjärta*
Asken till Sussie i förra ilägget är så underbart fräscht och snyggt... ja, du är riktigt duktig!!!
Är så dålig på att hälsa på just nu och känner inte jag hinner med men denna årstiden är det nog inte annat att vänta.... det blir ju regniga dagar och då är det underbart att kunna hälsa på!!! :)
Ha det så bra du bara kan och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
Sommar-kramar
Busan