torsdag, februari 09, 2012

Stor skattkista

Min syster önskade sig en ask som hon kunde lägga kort som de har fått av min svägerska och mig. Jag funderade vad jag skulle hitta på. Lilla Pyssel Inger har gjort såna jättesnygga skattkistor och efter att ha sett hennes skattkistor så ville jag prova att göra en. Här är resultatet:


Den här skattkistan är rätt så stor. Den mäter 16 x16 x 30 cm. Tanken var ju att det skulle rymmas ett 15 x 15 cm kort i den.


Baksidan ser ni här.



På insidan gjorde jag ett två fack för att den skulle bli lite stadigare.


Skattkistan är så pass stor så jag fick göra egna rosor som passade. En tutorial finner ni i min blogg.


Jag prydde skattkistan även med en fjäril som jag fått av en vän. Tack vännen!

En tutorial på en skattkista hittar ni HÄR.

TACK så jättemycket för alla kommentarer jag får! De gör mig så oerhört glad och uppskattas mycket. :)

Ha en trevlig helg!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

8 kommentarer:

Tinas pysselblogg sa...

Den blev ju superfin:)

Lena sa...

Hej Pernilla!
Vilken fin kista du har gjort. Så smart att göra en till kortförvaring. Snygga papper och jättefint har du dekorerat den. Riktigt ögongodis. Ha en trevlig helg du med. Kram Lena

Pernilla sa...

Jättefin kista, kul att göra lite annat av papper.

Kram Pernilla

Unknown sa...

Jättefin :) Smart ide att ha till att förvara kort i, det blir nog lite liftvarning på det..
Ska genast kika in på Tutorialen :)
Tack för att du delar med dig och önskar dig med en trevlig helg // Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW WOW WOW vännen vilken helt underbar skatt kista du har skapat:) Du har verkligen lyckas och vilka härliga färger du använt:)
Man kan se att du har lagt ned arbete här!!!
STORT TACK snälla vännen för dina fina ord om mig det uppskattas så SNÄLL du är:)

Vad glad jag blir att du gillade mina barnvagnar:)
Ja och du har helt rätt fick fina saker av Nettan vilken tur jag har eller hur:)
Du är jo så gullig som tittade in där förra fredagen:) I morgon kommer det något nytt igen blink blink:)

Ha det gott och önskar dig en jättetrevlig torsdag:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Anonym sa...

Hej Pernilla,
Vilken fin skatt kista du gjort!
Härlig att titta in på din blogg, man blir verkligen glad.
Kram Carina

smuulan sa...

Så fin! Nu blir hon jätteglad, det blir ju lite kort med tiden;).... Vi ses imorgon!
Kram/Sandra

Lene sa...

Hej vännen!
Så vacker kista du gjort! Påminnar mig att jag har en på beställning sen lääääänge, usch då!
Ha en trevlig helg!
Kram lene