lördag, februari 18, 2012

Bröllopsfest

Min bror och min svägerska Sandra  gifte sig den 4:e februari i all hemlighet. Ingen visste om det förutom dem själva. Vigseln ägde rum i Själevads kyrka och sen åkte de direkt till Sundsvall för nöjen och övernattning på Hotell Knaust. Den 4:e februari är för övrigt deras son Oscars dopdag. 

Idag är det bröllopsmiddag och då får vi, hela släkten, vara med. Det är svårt att veta vad man ska ge till ett par som har allt. Jag och mina föräldrar valde att ge bort kontanter. Bröllopsparet blev av med sin kamera från hotell rummet. Nån stal den alltså. Så då behövs det ju ett bidrag till att köpa en ny kamera.

Jag har gjort två stycken bröllopskort med två roliga vikningar. Det blir många foton att titta på för er. 


Detta kort gav mina föräldrar bort till brudparet.


Man viker ut halva kortet.


15 x 15 cms sidan viks ut och där kan man skriva sin hälsning. På själva delen som viks ut finns en ficka för ett kuvert.


Så här ser själva kuvertet ut.

En beskrivning till det är kortet hittar ni HÄR.


Kortet som Martin och jag gav bort ser ut så här invändigt.


I det kortet la jag ett kuvert för pengar som ser ut på bilden ovan.


Sen lägger man ett lock enligt bild ovanpå kuvertet.


Då ser det ut så här när man öppnar kortet.


Själva kortet stängs med en "maggördel".

En beskrivning till detta box card hittar ni HÄR.

Jag ska göra ett tredje kort också som syrran ska ge bort. Men det får ni se sen nån annan gång.

Ha en trevlig helg!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

10 kommentarer:

Lena sa...

Oj, vilka fina bröllopskort du har gjort. Verkligen superfina och med roliga vikningar. Uj, så tråkigt bli bestulen på sin kamera. Då är det ju bra att få ett bidrag till en ny. Hoppas du får en trevlig helg. Kram Lena

Gertrud sa...

Så fina kort du har gjort :) Trevligt att gå på fest. Så klart det är bra med lite bidrag när man tråkigt nog blir bestulen på kameran. Ha det så trevligt, kram Gertrud

Anna sa...

Jättefina kort!!
Kramis

Margareta sa...

Superfina kort och så kul med lite nya vikningar! Får nog prova på detta nån gång!
Kul med bröllopsfest! Ha det så trevligt!! Kram!!

Lene sa...

Hej pernilla!
Så underbara kort, det är kul att göra kort med annorlunda vikningar!
Tack vännen för din uppmuntran om ordverifireringarna(svårt ord) Men visst är de tidsödande och svåra!
Ha en härlig söndag!
Kram lene

Petra sa...

2 kanonfina kort du gjort. Fy så trist med kameran.
Kram

Lisan sa...

Ååhhh så fint kort och vilken fantastisk vikning på det. Det blev dom garanterat super glada för. trist med deras kamera. Hoppas att den kommer tillrätta med alla deras oförglömliga foto i. Oj som jag sökt eftetr ordkontrollen i inställningarna..Har inte någon sådan ruta vid inlägg o kommentarer. Får söka vidare. Tack för hjälpen. Kramis Lisan

Unknown sa...

Fina kort :) Jättetuff vikning, ha en trevlig kväll//kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Här bjuds det på flera härliga underbara kort i dag vilken tur jag har:) Snyggt och mina ögon gillar ditt ögongodis som du bjuder på vännen:)

Vad trevligt att du gillade min Pion väska och tusen tack för dina rader så gulligt av dig :)

Uppskattar verkligen dina rader om min insamling tack snälla:)
Men det känns underbart att kunna hjälpa till man mår bra i själen:)

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Angelica sa...

Superläckert box card, tack för länken till beskrivningen!