onsdag, december 22, 2010

Sista julkortet för i år

Jag hade lånat dies av min goda vän Sussie. De låg framme på köksbordet när en annan god vän kom förbi. Hon såg diesen med spökena och sa: " Vilka söta spöken! Jag vill att det ska vara spöken på mitt julkort."  Jag grunnade länge på detta. Inte kan man väl ha spöken på ett julkort? Sen fick jag en idé och den ser ni nedan.




Bilden på skattkistan har jag hittat på nätet och skrivit ut på cardstock. Skattkistan är i 3D. Tomtarna och julgröten är stämplar från Stämpelboden. Papperet är från Basic Grey. Och härmed är detta mitt sista julkort för i år.

Jag har stått i köket och gjort chokladpraliner med hallonsmak. Sen var hela köket täckt med choklad. ;) Jag tänkte ta med dem till mina föräldrar på julafton. Vi blir hela släkten på julafton hemma hos dem. Min syster och hennes familj kommer upp från Stockholm. De stannar bara i tre dagar. Jag har inte sett dem sen i augusti så det kommer att bli kul att ses. Min bror och hans familj kommer också till mina föräldrar på julafton. De bor här i Örnsköldsvik så vi ses rätt så ofta.

Ha det bäst!

kram Pernilla








Free Signature Generator

4 kommentarer:

Lena B E sa...

Himmel och pannkaka vilket jättefint kort!! :)
Jo tydligen så går det att ha spöken på julkort också. Dom "finns" ju med oss året runt så varför ska inte dom få vara med på julkorten. ;) En jätterolig ide du fick vännen!! :)
Ha nu en underbar julhelg min vän.
Jag vill önska dig en riktigt GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Massor med julkramar från Lena

Petra sa...

Oh ett så läckert och ovanligt julkort. Jättehäftigt.
Pralinerna med hallonsmak, oh så gott det låter. Jag ska strax gå och steka sill som jag ska lägga in.

Ha nu en riktigt skön och mysig helg tillsammans med de dina.

Kram
Petra

Lena sa...

Oj, vilket häftigt julkort. Verkligen tufft!
Vill önska dig en God Jul. Ha det så jättebra. Kram Lena

Karin sa...

men så coolt! klart man kan ha spöken på julkorten! hihi..
Önskar dig en riktigt God Jul! =)
kram K.