måndag, juni 27, 2011

Grattiskort till Inger

När Lilla Pyssel Inger fyllde år så gjorde jag ett kort åt henne. Jag scrappade även en ask. I asken la jag blommor som jag hade virkat själv. Mönstren på blommorna hittade jag i en blogg på nätet. Fröken Elsas virkblogg heter den. Där finns även andra virkmönster såsom aruguramis.


Papperet är handgjort och jag har köpt det av Prylmannen. Prylmannen kommer hit ibland på Folkets Park med sina saker. Textstämpeln är från Prickiform. Motivstämpeln är så söt tycker jag. Den har jag köpt begagnad. Jag är med i olika scrapsidor på Facebook som säljer begagnade scrapsaker. Om du är nyfiken på dem så lägg till mig som vän på FB. Då lägger jag till dig på dessa sidor.

 Här är asken. Jag har faktiskt virkat blomman på locket själv.

Nu är jag inne på sista veckan innan semestern på jobbet. Det känns jätteskönt! Vädret var ostadigt här under Midsommarhelgen. Nu skiner solen från en klarblå himmel. Härligt!

Tack för titten!
Ha en bra vecka!
kramis Pernilla









9 kommentarer:

Karin sa...

Vilken underbar ask å blommorna är ju kalasfina! Skoj å kunna göra egna blommor! =)
kram på dig!

smuulan sa...

Så fint! Ja, vädret har verkligen varit på dåligt humör i helgen!!!
Kram kram

Petra sa...

Jättefint kort och ask. Och vilken trevlig ide, med virkade blommor i present.

Lena sa...

Jättefint. Både ditt kort och asken med blommorna. Förstår detta blev uppskattat, så fint. Förstår du har nerräkning nu mot semester. Gott! Ha det bäst. Kram Lena

Curlingmor sa...

Hej det var ett mycket fin kort & ask hon fick. Kolla in mitt Kakfatcandy du kanske vill vara med ?
:: nina::

Margareta sa...

Jättefint kort och en så läcker ask! Vet att Inger uppskattade det mycket!
Njut nu sommarvärmen! Hoppas den står sig till din semester!

Teres sa...

Trillade in i din blogg av en slump och blev glatt överraskad av att se fler Ö-viks bloggare. Jätte fina kort som du gjort senaste tiden!

Ha det gott i sommarvärmen!
mvh/ Teres

Unknown sa...

Jättefint kort och ask :) Dina virkade blommor är ju så fina med..
Vad skönt det låter med semester, själv har jag 2 veckor kvar att jobba..
Ha det så gott nu / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Jag blev SUPER GLAD för dessa underbara presenter:) Så gulligt och omtänksamt av dig att göra detta till mig:) Något som jag sätter stort värde på:) TUSEN TACK nog en gång min vän:)
Många kramar från Lilla Inger vännen:)