måndag, maj 10, 2010

Weekend i Stockholm



Ja då har jag vrit i huvudstaden över helgen. Men så kul vi hade!!! :) Jag åkte dit med två vänninor, Birgit och Heléne. Vi åkte bil ner till Sundsvall på fredag morgon redan kl 7. Bilresan tog ca två timmar. Väl framme i Sundsvall tog vi tåget till Stockholm. Det tog 3,5 timmar. Enkelt och bekvämt var det på tåget. När vi kom fram till Stockholm vid halv två checkade vi in på Hotell Continental som ligger mitt emot Centralstationen alltså mitt i stan. Sen gick vi på stan. På kvällen kom två vänninor som bor i Stockholm till hotellet och då gick vi ut och åt på en asiatisk resturang.

På lördagen gick vi på stan igen. Birgit känner en tjej vars kompis, Madelene, bor i Ystad. Madelene Karlsson är lärling till en silversmed. Hon hade vernissage mitt i centrala Stockholm så vi gick naturligtvis dit. Vilka superfina smycken hon gör!!!! Där fick vi vin och ätbart. Sen gick vi lite till på stan. Vid kl 17 var vi bjuden på middag till en vänninna Märta-Lena. Hon och hennes sambo bjöd på god mat och trevligt sällskap. Tack Märta-Lena!!! :) Därefter gick vi fyra på Björn Skifs show på Cirkus. Väldigt bra!!! Vilken entertainer han är! Det blev stående ovationer från publiken. Alla dansade och sjöng till hans låtar.

Så på söndagen gick tåget tillbaka kl 12.30. Vi slog ihjäl tiden med att gå och titta i skyltfönster på stan tills de hade öppnat i affärerna. Sen gick vi i några affärer tills det var dags att åka.

Jag kom hem vid halv 7 på kvällen och då var jag helt slut på. Vilken helg!!! Va kul vi hade!!! TACK Birgit och Heléne för sällskapet!

Ha det bra alla!


Free Signature Generator
Free Signature Generator

6 kommentarer:

Camillas Kreativa sa...

Wow, vilket helgäventyr och så mkt kul du han med! Tror jag att du var helt slut efter en sån intensiv helg :o) Men blir det inte för ofta så orkar man ju med sånt skojsigt *ler*. Gullig kofta du har gjort! Det är ju bättre den är lite förstor, då har hon lite att växa i som min mormor alltid sa :o)
Ha det gott och kramar
Camilla

Lena B E sa...

Hej vännen!
Åååh vilken underbar helg du haft!! Låter helt underbart att få gå i affärer, äta gott och se Björn Skifs. Vilken lycka!! Han har jag nog inte sett live på minst 20 år. Och sen att få träffa flera gamla vänner på toppen på det, så roligt!! :) Efter en sån toppenhelg som du har haft så kan det vara värt att vara trött eller hur? Ha det så bra min vän.
Kramar från Lena

Lene sa...

hej min vän!
Du verkar haft en helt underbar helg! Visst är det skönt att bara åka iväg och glömma vardagen!
Mitt ben är så där, vet inte om jag behöver fler sprutor eller hur det blir, nu ska jag i alla fall åka på scrapträff, så får vi se när jag kommer hem!
Ha en skön helg!
Kram lene

Unknown sa...

Härligt det låter..
Ville kika in och önska dig en trevlig söndag..
Idag lyser solen med sin frånvaro här tyvärr, var ju sånt kanonväder igår..
Det får bli att hålla sig inne idag och ta hand om städningen, ett mindre roligt söndagsnöje, men det måste ju göras...
Ha det gott / Kram kram

Busan sa...

Vill bara titta in och önska dig en mysig pingst-helg!!! Hoppas att allt är bra med dig? Hoppas du har det så bra du kan och att du får en mysig pysselstund snart igen.
Låter som en TOPPEN-HELG ni hade i Stockholm... är så glad för din skull för det är så skönt att komma hemifrån lite ibland... och er helg låter superhärlig!!! :)
Har varit dålig på att sitta vid datorn och pyssla ett tag men det blir bättre... har fått fram lite sommar-kläder och skött om våra blommor lite nu så ska nog bli mer tid till roligare saker igen. :)
Massor med varma pingst-kramar
Busan

Lena B E sa...

Hej vännen!
Hoppas att du har det bra i sommarvärmen! Åh så skönt det har varit med en bloggpaus, jag behövde det känner jag, men nu är jag tillbaka igen och försöker ta igen lite av allt jag missat. Sussie och jag hade jättekul när hon var här vi var till och med ute på lite roligheter, mer om det i min blogg efter helgen.
Håller du på med något pyssel nu, eller har du inte tid för utelivet som börjat. Visst är det underbart med denna sommarvärme som vi fått?! Jag njuter i fulla drag. :)
Ha en trevlig pingsthelg! :)
♥ Kramar från Lena