måndag, februari 26, 2018

En liten ask

En av mina arbetskamrater gav mig en liten ask som hon hade gjort. Jag fällde ut den och använde den som mall till min ask. Den lilla asken är ca 5 x 5 cm i storlek. Det blev ett pillergöra men ack så roligt. Jag ska försöka förklara hur jag gjorde.

Det står på mallen vad som är lock, sidor och front. Tänk på att där jag skrivit all information är insidan av själva asken!

1.Klipp/skär till ett papper så att det blir 15,5 cm x 24 cm. Jag använde ett cardstock.

2.Biga sen papperet längs den svarta streckade linjen.

3. Klipp/skär efter den heldragna svarta linjen.

4. Vik de bigade strecken.

Nu ska du vika ihop asken.

5. Ta sida 1 och vik den inåt.

6. Ta sida 2 och vik den utanför sida 1.

7. Ta sida 3 och vik den utanför sida 2.

Jag limmade/tejpade sidorna på varandra. Obs! Tänk på vilken sida du limmar/tejpar på sidorna 1, 2 och 3. Ett tips är att vika i bigningarna först och limma/tejpa sen.

Dekorera asken. Klart!

Ha en bra vecka! Kram Pernilla

Inga kommentarer: