söndag, april 12, 2015

Cupcakes

Hejsan!

Nu är det mitten av april och vädret är hit och dit. Men jag har vårfeeling. :) 

Jag var ju på en scrapträff i slutet av mars och jag kommer att gå på en annan scrapträff nästa lördag. Så kul och jag längtar dit! :)

Min vårkänsla syns i mina alster som jag tänkte visa nu. 

Jag har gjort cupcakes som jag tänkte att vi ska ha som dekoration i kyldisken på det café där jag jobbar.

Jag köpte formarna på Rusta. När jag var där kostade de bara 10 kr/frp. Tre st styrolitkulor köpte jag på Panduro. Jag limmade  först fast kulan i formen. Sen limmade jag fast band runt kulan. Lite akrylfärg som glasyr och pärlor som strössel. Pärlorna är köpta hos Pagoni.

En beskrivning finns här:

http://www.ingvildbolme.com/2009/10/cupcake-cards-step-by-step.html

Ha en skön söndag! 

kram Pernilla

Inga kommentarer: