måndag, februari 25, 2013

Förvaring för blommor

På Facebook är jag med i en grupp som heter "Förvaring för scrapsaker". Men en sån bra grupp detta är! Scrappare lägger där upp bilder på hur de förvarar olika saker till scrapbooking. Så inspirerande! Där var en tjej som hade satt sina pappersblommor med skaft i metallådor. Jag blev så inspirerad av henne. Mamma hade metallådor till övers. Så då satte jag igång.


Så här fina metallådor fick jag av mamma. :)


I den minsta lådan satte jag rosa blommor.


I den mellersta lådan finns röd/brun/beige blommor,


I den största lådan satte jag rosa/blå/lila färger.

Det blev väldigt lätt överskådligt av vad jag har för blommor. Jag insåg också att jag inte behöver köpa fler rosa blommor. :) Mina vita blommor rymdes inte ens. Jag får skaffa mig fler lådor helt enkelt.

Hur gör man nu då för att blommorna ska stå upp? Jo, man köper ett oasisblock och skär ut oasisblocket och sticker sen ner blocket i lådan. Till sist sticker du ner blommorna i oasis blocket. Oasisblock är sådant du använder till snittblommor då du gör blomsterarrangemang. Blocken finns lite överallt att köpa. Jag köpte mina på Ica Kvantum. De hade bara gröna som är till levande blommor. De bruna som är till torkade blommor är nog att föredra.

Ha en bra vecka!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

Inga kommentarer: