söndag, maj 13, 2012

Manligt kort

Jag var på scrapträff i lördags. Det var superkul! Dels kul att träffa tjejer man känner och dels kul att scrappa. Ni vet ju hur det är. Jag fick i alla fall mycket gjort. Det var en demo där på en jättekul vikning som jag kommer att visa längre fram. 

Idag visar jag ett kort som jag gjorde på Stora Pysselträffen i mars. Det var en kul utmaning. Man skulle "spela" 21. Olika dekorationer hade olika poäng. T ex 1p eller 13 p på ett stämpelmotiv, 6 p på charms, brads eller bling osv. Så skulle man räkna poängen upp till 21. Färgläggning av motiv var så många poäng att det fick bli ett motiv utan färg denna gång. Det blev till slut ett manligt kort.



Denna vecka som kommer jobbar jag bara 3 dagar. :) Det är ju Kristi Himmels Dag på torsdag och då är det en röd dag, alltså stängt hos oss. Fredagen är en klämdag och då stänger vi denna dag också. Skönt med en kort vecka. Jag hoppas att jag kan scrappa mycket då. Jag har lite kort som jag behöver göra klara.

Ha en bra vecka och helg!
Tack för besöket!
kramis Pernilla

5 kommentarer:

Lisan sa...

Hejsan,
Idag kom jag äntligen in på din blogg. Väldigt ofta får jag endast en blank sida när jag ska kolla hos dig. Snyft:( Men idag så gick det. Härligt båt bus Lo du har gjort jätte fin. Även detta häftiga kort. Alltid skoj med scrappträffar. Jag tycker mankommer hem med lite saker varje gång. Man har så mycket att kolla på, alla att prata med osv. Ser fram emot att se kortet med annorlunda vikning. Ha en topppen helg. Kramis Lisan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen :)

Vilket häftigt kort och riktigt kul stämpel motiv :)

Så mycket annat fint du har gjort sedan sist jag har haft så mycket den sista tiden så har inte alls hunnit med får hoppas att det blir bättre nu :)

Blir SUPER GLAD att du gillade mitt Gitarr Grattis kort det var mycket kul att göra fast det gick åt mycket card stock:)

Önskar dig en jättetrevlig tisdag och vecka som kommer:)

Ha det bäst och kramar från Lilla vännen Inger ♥

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Snyggt kort med härlig stämpel. Kram

Lena B E sa...

Wow vilket snyggt kort, jättefint är det och ett härligt motiv har du använt, kul med alla cirklarna!! :)
Det låter som en jätterolig tävling, om jag förstår rätt så fick ni inte ha fler än 21 poäng, eller...?
Ha det så jättebra och ha en riktigt trevlig helg.
Kramar från Lena

Margareta sa...

Härligt färgglatt kort även om motivet är i svartvitt - kul kontrast!
Idag funkar datorn - det har varit lite si och så sista tiden ;o(
Hoppas du har en härlig pingst även om det numera bara är ett vanligt veckoslut!! Såg på fb att du är i Sthlm.
Kram!