fredag, juli 15, 2011

Halvvägs

Nu har jag haft 2 veckors semester och är halvvägs in i semestern. Vi har haft jättehärligt väder! Strålande sol och varmt. Puh! Det regnade en dag. Då kändes det skönt med lite väderomslag.

Jag har mest varit hos mina föräldrar som bor 2 mil norr om Örnsköldsvik. De bor vid havet. Det fläktar så skönt i vindarna där. Och så har jag rensat i röran jag hade i garderoberna i hallen. Jag har även frostat av frysen. Äntligen är det gjort!

Här kommer lite kort på mammas planteringar och lite annat.

 
Dammen och utsikten över havet.


En bro över ett dike som pappa byggde för några år sedan. Bakom bron finns massor av lupiner. De börjar blomma ut nu tyvärr.


Mamma har en gurkodling i växthuset.


Och till sist en bild på vågskvalpet på några stenar på stranden. Mina föräldrar har ingen strandtomt så vi delar en bit strand på allmänningen precis nedanför huset med 4 st andra hus.

Jag såg att jag har uppnått 20.000 st besök! Helt otroligt! Det är tack vare er alla som lämnar så goa kommentarer. Tack, ja tusen tusen tack! Jag tänkte ha en liten tävling när jag börjar jobba igen. Den 1:a augusti börjar den. Då ses vi då!

Ha det så underbart!
Tack för titten!
kramis Pernilla

12 kommentarer:

Mia Lindkvist sa...

Ser underbart härligt ut..
Ha en fortsatt härlig semester..
Kram

Lene sa...

hej vännen!
Så underbar en trädgård! jag skulle aldrig åka någon stans om jag hade den!
Njut av semestern och må gott!
Kram lene

Petra sa...

Oh vad det ser härligt ut. Önskar dej en fortsatt riktigt skön semester.
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vilken underbar och mysig trådgård där kan man verkligen mysa och må bra:)
STORT GRATTIS till 20 000 besökare så himla kul:)
Passa på och njut massor av det som är kvar på din semester:)
Trevlig fredag och helg:)
Ha det bäst och massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Lisan sa...

Set helt underbart ut med all fin natur. Förstår att du åkte dit på din semester. Här har vi haft regn någon dag nu + moln och bara 17° ute..önskar solen kunde komma igen. Ha en fortsatt bra semester, kramis från Lisan

Lena B E sa...

Åh vilka underbara bilder du visar, en sån vacker trädgård!! :)
Tack med mig är allt bra utom i armarna, dom värker fortfarande tyvärr. Jag blev lite bättre i början på veckan men så satt jag och försökte ta igen lite av allt det jag missat, och så började f-nskapet om igen. grrrr! Så jag får akta mig väldigt noga i fortsättningen och inte sitta här vid datorn för länge åt gången. :( Det är ju lättare sagt än gjort, du vet ju hur kul det är. suck!
Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av sommar, värme och semester min vän. :)
Ha en underbar helg vännen.
Massor med kramar från Lena
ps. här hos mig regnar det idag.

smuulan sa...

Ja, visst har det varit härligt! Jag hoppas att det blir lite sol kvar när jag har semester! Men kvällarna har ju varit härliga efter jobbet också. Tack för senast på "fällefesten". Hoppas vi ses snart!
Kramar

Margareta sa...

Oh så vackra trädgårdsbilder! Ja, vi som bor lite norrut har nog haft det skönaste vädret i sommar! Ha det gott resten av semestern! Kram!

Anonym sa...

Hej på dig kompis,
härligt att se att du har semester och att du har det mysigt. vilken härlig utsikt dina föräldrar har och vilken fin trädgård. Tack för att du delar med dig. Kram Carina

Anonym sa...

Hej vännen! Ja, de har verkligen en vacker trädgård där man ser ut att kunna koppla av ordentligt! Förstår mkt. väl att du varit där ofta på semestern! Vilken vacker ask, blomman på locket och kort du gjort till Inger! Var det dom blommorna du virkade på senaste månadsträffen? De var så fina och du är så duktig på att virka dem!
Ha en underbar sista semestervecka vännen så ses vi snart!
Bautakram Susanne

Lena B E sa...

Hoppas din sista semestervecka blir lika fin som dom andra veckorna. :)
Idag skiner äntligen solen hos mig med, det har varit dåligt med det annars denna månad. :)
Hoppas du har det bara bra vännen.
Många kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Tusen tack min vän för dina ord hos mig så gulligt och omtänksamt av dig det uppskattas mycket:)

Det som hände i Norge är så fruktansvärt så det finns inga ord som räcker till:) Jag blev helt förlamad hade inte lust med något eller ville göra något var bara tvungen att vara och landa. Har fortfarande inte fattat omfattningen av denna grymhet som blev begått kommer nog aldrig kunna förstå och ta in det.
Kan liksom inte förstå att det finns en människa som kan göra något sådant det är helt ofattbart!!!
Jag känner mig mycket lycklig lottad för inga vänner eller någon av min familj i Norge blev direkt drabbad av tragedienn.

Hoppas du mår bra och har det bra:)

Massor med kramar från lilla vännen Inger:)