onsdag, maj 18, 2011

Grattis till Ewa S

En scrapvän till mig fyllde år i förra veckan. Då skickade jag detta kort till henne. Grattis i efterskott till Ewa! 


 Här har jag använt grått sidenband som en väg och kantat den med spets. Spetsen ska föreställa lite snö utmed vägen. Ovanför det grå bandet finns ett sidenband med blommor. Det ska föreställa lite blommor i dikeskanten. Blomman har jag gjort själv med hjälp av en Magnolia die. Jag har även använt en swirl och blad som båda är dies från Magnolia.

Jag har varit frånvarande under en veckas tid för att jag har haft en konstig magsjuka med feber, illamående och kräkningar. Först hade jag feber i två dar. Sen trodde jag att jag hade blivit frisk och passade på att gå på en scrapträff i lördags. När jag sitter i bilen från scrapträffen kände jag hur maginnehållet åkte fram och tillbaka. Jag hann inte mer än hem så var jag tvungen att kräkas. Bläik! Måndagen och tisdagen var jag hemma från jobbet. Idag känns allt bra igen. :) Men idag ringde en arbetskamrat till jobbet och anmälde sig sjuk. Hon hade feber och illamående. Det är tydligen nån farsot som går just nu.

Ha en bra vecka!
Tack för titten!
kram Pernilla






11 kommentarer:

Gertrud sa...

Vilket fint kort där du har tänkt till med dina dekorationer. Blomman har du verkligen lyckats med. Det är inte kul att vara magsjuk, skönt att du är på benen igen. Kram Gertrud

Lena B E sa...

Åh vilket superfint kort, du har verkligen tänkt till med banden och motivet är hur härligt som helst!! :)
Din blomma älskar jag, den är så himla snygg!! :)
En underbar die du har.
Skönt att du är bättre i magsjukan nu vännen, usch det är hemskt att må så där illa! :(
Skönt att du är pigg igen! :)
Så synd att du inte kan komma hit denna gången det hade varit så kul, jag hörde av Sussie igår att du inte kan komma nu men hoppas du kan komma en annan gång istället. Skulle vara så himla roligt att får träffa dig igen och så kul att få scrappa tillsammans igen!! :)
Ha det så jättebra vännen och ha en mysig kväll.
Många kramar från Lena

Beea sa...

usch å fy för att kräkas. men skönt att det är över nu :)

Du har gjort ett alldeles underbart fint kort, verkligen genomtänkt, så fin blomma å rolig stämpel! :)

ha det fint kram Beea

Margareta sa...

Jätteläckert kort du gjort med så många kreativa och vackra detaljer! Din kompis måste ju ha blivit jätteglad!
Fy för magsjuka! Skönt att du är frisk igen!
Tack för ditt besök hos mig och rara ord!
Ha en fortsatt bra vecka! Kram!!

Unknown sa...

Så fint kort.
Kram Elin

smuulan sa...

Underbart kort, ett av dina bästa tycker jag! Jag gillar det massor! Usch och fy för magsjukan!!! Skönt att du mår bättre!
Kramar!

Lene sa...

hej vännen!
Supersnyggt kort och så härlig stämpel!
hoppas du blivit frisk igen, inte kul att vara magsjuk!
ha en bra dag!
Kram lene

Lena sa...

Vilka fina detaljer du har på ditt kort. Det är riktigt häftigt. Ett roligt stämpelmotiv och blomman är så vacker. Fy för magsjuka. Tur du har kryat pp dig. Kram Lena

Anonym sa...

Ja, verkligen skönt att du är pigg igen!!! Hoppas du får vara frisk nu hela sommaren, inga fler sjukdomar nu vännen!!!
Jättefint kort till Eva! Smart tänkt med banden o blomman är sååå fin!!! Visst var det superkul när vi gjorde dom hos mig??!!!:) Är sugen på att göra blommor igen i andra modeller!:)
Ha det gott vännen!
Kramis!

Mia sa...

Vilket fint kort.. :)
Ha en superhärlig helg..
Kram Mia

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig:)
Gillar ditt kort jättemycket och motivet så himla underbart:) Är säker på att det blev mycket uppskattat:)

Dina stämplar är på väg och pengarna fanns nu på mitt konto så tack snälla:)

Inte roligt att läsa att du inte har mått bra ush !
Hoppas att du fått kryat på dig ordentligen nu och mår mycket bättre:)

här kommer länken till dom kort som du gillade vikningen på lycka till:)

http://denasstamppingcorner.blogspot.com/2010/03/just-magnolia-my-tent-card-tutorial.html

Önskar dig en jättetrevlig helg och ha det bäst:)

Massor med kramar från lilla vännen Inger:)