onsdag, april 06, 2011

Best friends

Jag fortsätter att visa layouter som jag gjorde på vårens Stora Pysselträff. Här är en layout med foto på Oscar och Tyra (mina syskonbarm) från i somras. De satt äntligen stilla och min syster kunde ta detta fina foto av dem.


Allt på layouten kommer från Scrapkitet jag köpte på träffen. Det är papper från Bo Bunny. Blommor från Prima. Hörnen, pärlorna och charms från Pagoni. Jag chalkade den beigea spetsen och de blå blommorna lite. Pärlor och brads satte jag i mitten på blommorna. Fågeln och blomrankan är utklippt från ett annat Bo Bunny papper.

Igår var jag på scrapträff med den lokala föreningen High Coast Scrap. Med mig var Sussie och Smuulan. Det var en månadsträff. Vi träffas den första tisdagen i varje månad. Det var ett medlemsmöte, vi fikade av det som var kvar sen Stora Pysselträffen och så var det en demo. Gulli och Elsa visade hur man kan använda dekorgummi i cuttlebugen. De visade också hur snyggt det blir med pearlmakers och hur man får "pluttarna" att bli runda. Oftast blir det ju en topp på själva "plutten". Men om man slår lite försiktigt på papperet underifrån med fingret under själva "plutten" så blir den rund. Ett jättebra tips tycker jag!

Tack för titten!
Ha det bra!
kramis Pernilla

8 kommentarer:

smuulan sa...

Hej vännen! Vilken underbar LO, det där kortet är så fint!
Vad roligt vi hade igår! Jag har redan varit och köpt en pearlmaker och testat, hihihi!
Kramis

Gertrud sa...

Oj oj vilken snygg LO. Fint foto och färger. Metallhörnrn är så rätt och de andra dekorationerna gör sig bra på det tuffa pappret. Kram Gertrud

Karin sa...

ååh vilken underbar layout! Superfina färger som passar så bra ihop å fotot är ju jättesött!
kram kram!

Lene sa...

Underbar Lo, kanon snygga färger!
Kortet är så fint!
Kram lene

Lena sa...

Jättefin Lo du har gjort. Ett väldigt vackert foto du använt och så snyggt papper. Ha det gott. Kram Lena

Kicki sa...

Sååå vacker!! :-)

Lena B E sa...

Ååååå wooow vilken underbart vacker LO!! :)
Så himla snygg så det är inte klokt vännen, jösses så duktig du är!! :) Hoppas ni hade det kul på träffen?! Vilket bra tips ni fick där. Ha det så bra min vän, nu ska jag uppdatera min blogg lite.
Massor med kramar från Lena

Beea sa...

Men så fin Layout du har gjort! :D